quad-logo

قوانین پرواز با پهپاد

قوانین پرواز با پهپاد | چگونه پهپاد خود را در FAA ثبت کنیم؟

قوانین استفاده از پهپاد و هر آنچه لازم است قبل از پرواز بدانید

فرض کنید شما یک پهپاد خریده اید و می خواهید باتری آن را شارژ کرده و برای اولین پرواز آزمایشی آن را بیرون بیاورید. قبل از شروع پرواز، باید از قوانین و مقرراتی که اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای پرواز پهپادهای بدون سرنشین در ایالات متحده وضع کرده است، آگاه باشید. و همچنین باید حقوق خود و اطرافیانتان را بدانید.

قوانین پرواز با پهپاد | چگونه پهپاد خود را در FAA ثبت کنیم؟

قصد شما از پرواز چیست؟ برای سرگرمی یا کسب درآمد؟

قبل از اینکه دقیقاً بفهمید چه قوانینی برای پهپاد شما اعمال می شود، باید نحوه استفاده از آن را مشخص کنید. اگر برای تفریح و به اشتراک گذاری ویدیوها و تصاویر با دوستانتان پرواز می کنید، می توانید در کمتر از یک ساعت راه اندازی، ثبت نام و آزمایش شوید. شما فقط باید هزینه ثبت نام متوسطی بپردازید و یک آزمون دانش پایه را پشت سر بگذارید. اما اگر قصد دارید با پهپاد خود درآمد کسب کنید، باید در آزمون دقیق تری شرکت کنید و گواهینامه قسمت 107 را دریافت کنید. پس از دریافت گواهینامه، می‌توانید از پهپاد خود برای گرفتن عکس و ویدیو برای فروش به عنوان تصاویر استوک، کار بر روی تولیدات فیلم، گرفتن تصاویر هوایی در مراسم عروسی یا املاک و موارد مشابه استفاده کنید.

چگونه پهپاد خود را در FAA ثبت کنیم؟

اول از همه، اگر پهپاد شما بیش 250 گرم وزن دارد، باید با پرداخت 5 دلار برای یک شماره شناسایی FAA ثبت نام کنید. شما می توانید هر تعداد پهپاد را با یک قیمت و برای مدت سه سال ثبت کنید. فقط باید شماره شناسایی جدید خود را در قسمت بیرونی کوادکوپتر خود قرار دهید.

هر کوادکوپتری در بازار نیازی به ثبت نام ندارد؛ مثلا سری‌های Autel Nano و DJI Mini که دارای وزن برخاست 249 گرمی هستند، بنابراین معاف هستند. همچنان باید از قوانین هوایی پیروی کنید و برای پرواز با پهپاد سبک وزن برای اهداف تجاری، همچنان به گواهینامه خلبانی از راه دور قسمت 107 نیاز دارید.

علاوه بر ثبت پهپاد خود، باید قوانین آسمان را رعایت کنید.این قوانین عبارتند از:

1- در ارتفاع کمتر از 400 فوت پرواز کنید.
2- پهپاد خود را در معرض دید قرار دهید
3- در حریم هوایی محدود پرواز نکنید
4- در مناطق شلوغ پرواز نکنید
5- در نزدیکی پهپادهای دیگر به خصوص نزدیک فرودگاه ها پرواز نکنید
6- بر فراز استادیوم ها یا رویدادهای ورزشی پرواز نکنید
7- نزدیک اقدامات واکنش اضطراری مانند آتش سوزی پرواز نکنید

بسیاری از این نکات را باید در هنگام پرواز  به خوبی رعایت کرد. هنگامی که با آنها آشنا شدید، باید یک آزمون کوتاه بگذرانید تا تأیید کنید که قوانین را کنترل کرده اید. آزمون TRUST یک آزمون آنلاین رایگان است که از طریق تعدادی از وب سایت های مورد تایید FAA در دسترس است. مصرف آن سریع است. بودجه نیم ساعت یا بیشتر این مانند سیستم های آموزشی شرکتی تنظیم شده است، بنابراین نمی توانید در آزمون مردود شوید. اگر سوالی اشتباه دریافت کردید، می توانید تا زمانی که پاسخ مناسب را انتخاب نکنید، به تلاش خود ادامه دهید. پس از گذراندن آزمون TRUST، گواهی PDF دریافت خواهید کرد که می توانید در گوشی هوشمند خود نگه دارید یا آن را چاپ کنید.

برخی از پهپادها، از جمله پهپادهای ساخته شده توسط DJI، شامل ابزارهای geofencing برای شناسایی حریم هوایی محدود شده و در صورت لزوم مجوز برخاست. اما اگر پهپاد شما از برند دیگری است، می‌توانید برنامه B4UFLY FAA را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روش پرواز شما صحیح و قانونی است.

Remote ID چیست؟

Remote ID یک سیستم جدید برای شناسایی و هویت پهپادهای می باشد که به عنوان یک پلاک مجازی برای آسمان محاسبه می شود، موقعیت و تله متری پهپاد شما را پخش می کند. این سیستم می تواند اطلاعات به دست آمده را در اختیار اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) و مراجع انتظامی قرار دهد تا بدانند چه کسی در آسمان پرواز می کند. FAA آن را به‌عنوان گامی ضروری برای تسهیل عملیات‌های پیچیده‌تر پهپادها در آینده می‌داند. Remote ID نه تنها برای پهپاد جدید، بلکه برای سایر پهپادهای است.

مقابله با تعارض

خلبانان پهپادها باید به چیزی بیش از قانون فکر کنند. همیشه احتمال درگیری با انسان‌های دیگر وجود دارد، و باید قبل از پرواز به این مورد توجه کنید که فضاهایی که می‌خواهید بر فراز آن پرواز کنید، کسی دیگر از آن فضا استفاده می کند؟ به هر حال، برخی افراد فکر می کنند که شلیک یک پهپاد از هوا با تفنگ کاملاً قابل قبول است. پس اگر کسی پرواز پهپاد شما را در فضای اطرافش ممنوع کرده و یا به آن شلیک کرد، چه کار می کنید؟

خوب، اگر آنها تصمیم گرفتند از کوادکوپتر شما برای تمرین هدف استفاده کنند، یا در غیر این صورت به آن آسیب برسانند، اولین کار این است که با پلیس تماس بگیرید و فید ویدیویی از دوربین کوادکوپتر خود را که بر روی موبایل در حال پخش است به او نشان دهید. برخی از مردم این تصور را دارند که وقتی یک پهپاد در ارتفاع 100 فوتی در هوا پرواز می کند، از آنها جاسوسی می کند، به آنها نشان دهید که چقدر زاویه دید ویدیو از آن ارتفاع است.

البته شما باید از موقعیت مکانی خود آگاه باشید، بدانید در کجا ایستاده اید و از کجا تصویر برداری می کنید. اگر در دارایی شخصی خود یا دارایی عمومی هستید، کاملاً تحت حقوق خود هستید. ما اگر در ملک خصوصی دیگران هستید، وضعیت به نفع شما نیست؛ صاحب آن ملک می تواند از شما بخواهد پهپاد خود را فرود بیاورید و محل را ترک کنید. اگر چنین است، باید رعایت کنید.

پرواز با کوادکوپتر بسیار سرگرم کننده است و به شما امکان می دهد تصاویر و ویدیوهایی را که نمی توانید از سطح زمین دریافت کنید، بگیرید. پیروی از قوانین FAA و خنثی کردن درگیری با دیگران راه طولانی را در جهت تبدیل آن به یک تجربه لذت بخش و قانونی کمک خواهد کرد. همچنین، از عقل سلیم استفاده کنید و از پرواز با کوادکوپتر خود در فضاهای شلوغ خودداری کنید.

انتخاب زمان مناسب از روز برای پرواز همچنین می‌تواند به حداقل رساندن تعامل با افراد دیگر و بهبود کیفیت فیلم‌های شما کمک کند. اگر درست بعد از طلوع خورشید پرواز کنید، متوجه خواهید شد که مناظر در نور طلایی غوطه ور هستند و بسیار بهتر از آنها در نور شدید ظهر به نظر می رسند. اگر می خواهید یک پرواز قانونی و لذت بخش داشته باشید می توانید صبح زود که مکان های خلوت هستند پرواز را شروع کنید. لازم است صبح زود از خواب بیدار شوید و حوالی سحر به مکانی برسید، اما نتایج ارزشش را دارد و بیشتر مردم جهان همچنان در خواب خواهند بود. اگر قوانین را بدانید و رعایت کنید و کمی از عقل سلیم استفاده کنید، مطمئناً از پهپاد خود لذت زیادی خواهید برد.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *