quad-logo

مقایسه کوادکوپتر مینی 3 پرو با مینی 2

مقایسه کوادکوپتر مینی 3 پرو با مینی 2

مقایسه کوادکوپتر مینی 3 پرو با مینی 2

مینی 3 پرو و مینی 2 هر دو کوادکوپتر حرفه ای و تولید شده توسط برند DJI می باشند که DJI Mini 2  در سال 2020 و DJI Mini 3 Pro در سال 2022 وارد عرصه بازار شده اند. هر دو هلی شات دوربین با کیفیت 4K دارند و دارای وزن یکسانی می باشند؛ اما مینی 3 پرو همانطور که از اسمش پیداست نسخه جدیدتر با ویژگی های برتر می باشد که این ویژگی ها شامل سنسور تصویربرداری بزرگ تر، زمان پرواز بیشتر، برد مسافت بیشتر، سیستم ردیاب سوژه و سیستم تشخیص موانع می باشند.

مقایسه کوادکوپتر مینی 3 پرو با مینی 2

کمپانی مینی 3 پرو را با بدنه جدید و بزرگ تر تولید کرد تا اجزای اضافی مانند سنسورها را در خود جای دهد. البته هر دو پهپاد با وزن یکسانی که دارند به راحتی در یک کیف مسافرتی جا می شوند. این دو کوادکوپتر مینی وزنی زیر 250 گرم دارند که در اکثر کشورها نیاز به ثبت و کسب مجوز نیست. مینی 2 در قسمت جلو دارای پاهای فرود می باشد که در Mini 3 Pro این پاها حذف شده اند. در مینی 2 دکمه روشن و خاموش، بررسی باتری، و LED ها در قسمت پایین قرار دارد در حالی که در مینی 3 این دکمه در بالا تعبیه شده است. باتری هر دو هلی شات را می توانید از طریق درگاه USB-C شارژ کنید.

کیفیت دوربین مینی 2 در مقایسه با مینی 3 پرو

مینی 2 دارای یک سنسور 1/2.3 اینچی با مجموعه پیکسل های  12 مگاپیکسل می باشد و از دو کیفیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم بر ثانیه بهره می برد. تصاویر گرفته با فرمت RAW، JPG و ویدیوهای با فرمت MP4 ذخیره می شوند.

اما DJI Mini 3 Pro به یک سنسور تصویر برداری بزرگ تر با سایز 1/1.3 اینچی با قابلیت ثبت تصاویر 48 مگاپیکسل مجهز است. حداکثر کیفیت فیلمبرداری این کوادکوپتر حرفه ای 4K با فرمت 60 فریم بر ثانیه می باشد. با مینی 3 پرو تصاویر 48 مگاپیکسل را می توان در هر دو فرمت RAW، JPG ثبت کرد. در این مدل برای ذخیره ویدئوها نیز از دو فرمت MP4 و MOV استفاده می شود.

مویک مینی 3  پرو به سنسور اجتناب از موانع از سه جهت جلو، عقب و پایین برخوردار است که موانع موجود در مسیر پرواز را شناسایی کرده و از برخورد با آنها اجتناب می کند؛ و این ویژگی باعث می شود تا بتوانید کوادکوپتر خود را در مناطق صعب العبور و پر موانع با خیال راحت پرواز دهید. اما Mini 2 فاقد این سنسور می باشد.

مد Active Track 4.0 یا ردیابی سوژه به صورت خودکار یکی دیگر از قابلیت های پروازی موجود در مینی 3 پرو می باشد که مینی 2 از آن بی بهره است.

DJI Mini 3 Pro از یک باتری با ظرفیت بالا و مداومت شارژی 34 دقیقه استفاده می کند که در صورت استفاده از باتری پلاس جدید، زمان پرواز تا 47 دقیقه افزایش می یابد. اما مینی 2 مدت زمان کمتری در هوا می ماند یعنی حدود 30 دقیقه. سرعت پرواز یکی از ویژگی های بهبود نیافته است که در هر دو کوادکوپتر حدود 57 کیلومتر در ساعت می باشد.

برای کنترل هر دو هلی شات می توانید از ریموت کنترل DJI NI استفاده کرد؛ اما برای Mini 3 Pro می توانید از ریموت کنترل پیشرفته جدید DJI RC نیز استفاده کنید. برد مسافت Mini 2 حدود 10 کیلومتر می باشد اما در مینی 3 پرو این برد به 12 کیلومتر افزایش یافته است. یکی دیگر از تفاوت های بین این دو کوادکوپتر DJI سیستم انتقال تصاویر می باشد که برای Mini 2 از سیستم OcuSync 2.0 استفاده شده که قابلیت انتقال تصاویر با کیفیت 720 پیکسل و 30 فریم در ثانیه را دارد. اما برای انتقال تصاویر در مینی 3 پرو از نسخه جدیدتر یعنی OcuSync 3.0 استفاده شده که مجهز به چهار آنتن است و وضوح تصاویر از 720 به 1080 پیکسل افزایش یافته است.

کوادکوپتر DJI Mini 2 و DJI Mini 3 Pro هر دو از محصولات پروازی با کیفیت و پیشرفته DJI می باشند که ارزش پولی که برای آنها هزینه می شود را دارند. هر دو محصول از پیشرفته ترین امکانات و قابلیت ها نظیر دوربین با کیفیت 4K و تصاویر RAW، زمان پرواز بالا و سیستم انتقال عالی برخوردار هستند؛ اما مینی 3 پرو به لطف بهره مندی از سنسور تشخیص موانع، ردیابی سوژه و دیگر ویژگی ها جدید، نتایج بهتری را به کاربر ارائه می دهد.

افرادی که قصد خرید هر یک از این دو هلی شات را دارند می توانند نسبت به خرید محصول دلخواه خود از فروشگاه اینترنتی کوادفا اقدام فرمایند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *