quad-logo

بهترین کوادکوپترهای برای افراد مبتدی در سال 2023

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان

بهترین کوادکوپترهای سال 2023 برای افراد مبتدی

پهپادهای مبتدی در دسته کوادکوپترهای ارزان قیمت جای می گیرند و در مقایسه با کوادکوپترهای حرفه ای از قابلیت ها کمتری در پرواز برخوردار هستند؛ اما کمپانی DJI چند کوادکوپتر ارزان قیمت و مبتدی پیشرفته تولید و روانه بازار کرده است که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه از قابلیت های کاربردی زیاد برخوردار هستند. اگر به دنبال خرید کوادکوپتر به صرفه و پیشرفته هستید تا با استفاده از آن سطح مهارت خود را در پرواز افزایش دهید در ادامه از کوادفا همراه ما باشید.

بهترین کوادکوپترهای مبتدی

– کوادکوپتر DJI Mini 2

مینی 2 یکی از محصولات پروازی با کیفیت برند معروف DJI می باشد که با قیمت 449 دلار در دسته کوادکوپترهای ارزان قیمت جای می گیرد و برای افراد تازه کار، گزینه بسیار مناسبی می باشد؛ چرا که این Drone با قیمت ارزانی که دارد در صورت تصادف و خرابی قطعات آن، هزینه کمتری صرف تعمیر آن می شود. این هلی شات به صورت تاشو طراحی شده است و وزنی حدودی 249 گرم دارد که دیگر نیاز به ثبت آن در FAA نیست

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان.

باتری مینی 2 با ظرفیت بالایی که دارد حدود 31 دقیقه مداومت شارژی دارد. برای کنترل پهپاد از ریموت کنترل DJI RC-N1 استفاده می شود که فاقد صفحه نمایش است اما با نصب گوشی هوشمند بر روی آن، می توانید خیلی راحت به عملیات پرواز و تنظیمات دسترسی داشته باشید. این رادیو کنترل از سیستم انتقال ویدئو cuSync 2.0 پشتیبانی می کند که قادر است از محدوده 10 کیلومتری تصاویر را انتقال دهد.

Mini 2 به یک سنسور 1/2.3 اینچی با مجموعه پیکسل های 12 مگاپیکسل مجهز است. و قادر است ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه برای شما به ثبت رساند. مینی 2 از فیلم های HDR پشتیبانی نمی کند و اگر شما علاقمند به ثبت تصاویر با نور دهی های مختلف هستید می توانید با هزینه بیشتر کوادکوپترهای با کیفیت بهتر نظیر Mini 3 یا Mini 3 Pro را خریداری کنید.

هلی شات DJI Mini 2 فاقد سنسور اجتناب از موانع می باشد و این یکی از بزرگترین نقاط ضعف به خصوص برای افراد تازه کار می باشد که با پرواز در ارتفاع پایین خطر تصادف زیاد است و باید به خوبی بر روی پرواز تمرکز کرد.

مینی 2 تجربه کاربری و ویژگی های هوشمند را با دقت بهینه می کند. و به لطف امکانات و قابلیت های پروازی نظیر بازگشت هوشمند به خانه، برخاستن خودکار، و شناور دقیق، عملیات ساده‌تر و ایمن‌تر از همیشه است.

نقاط قوت

– دوربین 4K تثبیت شده
– تصویربرداری سریع و خودکار
– فرمت عکس RAW و JPEG
– پرواز طولانی
–  استفاده از موتورهای قوی تر با عملکرد بی نظیر
– انتقال ویدئوها تا محدوده 10 کیلومتری
– بدون نیاز به ثبت نام در FAA

نقاط ضعف

– فاقد فیلمبرداری HDR
– سنسور تشخیص موانع ندارد
– فاقد قابلیت ActiveTrack می باشد

کوادکوپتر DJI Mini 3

DJI Mini 3 بهترین پهپادی است که می توانید با قیمت کمتر از 600 دلار تهیه کنید. با وزن برخاستی 249 گرمی، برای مبتدیان مناسب است. این پهپاد ویدیوهای 4K/30fps با ظاهری عالی را با محدوده دینامیکی کافی و زوم دیجیتالی زیبا ضبط کند. از تصاویر HDR پشتیبانی می کند و این یک گزینه عالی برای علاقمندان به تصویربرداری از طلوع و غروب خورشید می باشد. گیمبال استفاده شده بر روی این drone سه محوره می باشد که از شیب 60 درجه به سمت بالا پشتیبانی می کند. این گیمبال با چرخش عمودی به شما این امکان را می دهد تا ویدئوهای عمودی با سایز 9:16 برای صفحه نمایش موبایل و با سایز 16:9 برای تلویزیون و یوتیوب ثبت کنید.

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان

 

زمان پرواز با باتری استاندارد 2453 میلی آمپری 38 دقیقه است. اما در صورت استفاده از باتری پلاس (95 دلاری) با ظرفیت 3850 میلی آمپر زمان پرواز به 47 دقیقه می رسد. که البته این باتری حدود 40 گرم وزن پهپاد را افزایش می دهد و اگر می‌خواهید از ثبت نام FAA صرف نظر کنید باید از همان باتری استاندارد 2453mAh استفاده کنید. چند گزینه مختلف برای انتخاب مینی 3 در رابطه با ریموت کنترل وجود دارد؛ شما می‌توانید پهپاد را به همراه رادیو کنترل RC-N1 با قیمت 499 دلار خریداری کنید که فاقد صفحه نمایش است و باید تلفن هوشمند خود را به آن متصل کرد، اما DJI این کوادکوپتر را با کنترل از راه دور مجهز به صفحه نمایش داخلی 5.5 اینچی با قیمت 639 دلار نیز ارائه می‌کند. همچنین این پهپاد بدون کنترلر به قیمت 469 دلار به فروش می رسد که در این صورت می توانید از همان ریموت کنترل قبلی مینی 2 برای مینی 3 نیز استفاده کنید.

نقاط مثبت

– با وزن 249 گرم بدون نیاز به ثبت نام در FAA
– ویدئوهای با کیفیت 4K/30fps
– پشتیبانی از ویدیوی عمودی و شیب گیمبال به سمت بالا
– عکس‌های 12 مگاپیکسلی با DNG خام یا JPG
– حدود 38 دقیقه پرواز با باتری استاندارد
– بیش از 47 دقیقه پرواز با باتری پلاس
– GPS داخلی و ویژگی های ایمنی FlySafe

نقاط منفی

– فاقد سنسور تشخیص موانع
– فاقد پروفایل رنگی
– فاقد سیستم ردیابی سوژه ActiveTrack

– هلی شات DJI Mini 3 Pro

اگر به دنبال یک کوادکوپتر هستید که بتواند در محیط‌های پیچیده با درختان و موانع دیگر به راحتی و بدون برخورد پرواز کند می توانید با هزینه بیشتر مینی 3 پرو را تهیه کنید که با قابلیت تشخیص موانع یک انتخاب عالی برای افراد مبتدی می باشد. Mini 3 Pro همانند مینی 2 وزنی زیر 250 گرم دارد که بسیار سبک و جمع و جور می باشد.

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان

کمپانی DJI از یک دوربین با کیفیت 4K/60fps برای مینی 3 پرو استفاده کرده تا سطح فیلمبرداری را بهبود دهد. این دوربین دارای یک سنسور 1/1.3 اینچی 48 مگاپیکسل می باشد که قادر است جزئیات کاملا واضح از یک تصویر را به شما ارائه دهد.. نمایه رنگ استاندارد، ویدیوی دلپذیری را از دوربین ارائه می‌کند، و اگر مهارت‌های درجه‌بندی رنگی دارید، می‌توانید از یک ظاهر صاف 10 بیتی استفاده کنید.

زمان پرواز DJI Mini 3 Pro با استفاده از باتری 2453 میلی آمپر حدود 34 دقیقه می باشد. اما در صورت استفاده از باتری پلاس این زمان به 47 دقیقه افزایش می یابد. البته در صورت استفاده از باتری پلاس وزن پهپاد بیشتر از 250 گرم می باشد که در این صورت باید یک شماره ثبت FAA دریافت کنید. برای کنترل هلیشات می توانید از همان ریموت کنترل قدیمی DJI RC-N1 استفاده کنید که فاقد صفحه نمایش می باشد. اما می توانید با هزینه بیشتر ریموت کنترل جدید DJI RC Pro با صفحه نمایش داخلی 5.5 اینچی و برنامه کنترل دوربین را دریافت کنید.

ویژگی های مثبت

– طراحی تاشو و قابل حمل
سنسور CMOS 1/1.3 اینچی
– کیفیت فیلمبرداری 4K/60fps و زوم دیجیتالی
– پشتیبانی از فیلم و عکس عمودی
– اجتناب از موانع سه طرفه (جلو، عقب، پایین)
– ردیابی سوژه با ActiveTrack 4.0
– سازگار با دو ریموت کنترل RC-N1 و RC-Pro

ویژگی های منفی

– وزن بیش از 250 گرم با باتری پلاس
– قفل GPS مدتی طول می کشد
– سیستم AirSense ADS-B را حذف می کند

– کوادکوپتر +Autel Robotics Evo Nano

+Autel Evo Nano محصولی از برند آتل رقیب جدید DJI می باشد که وزنی حدود 249 گرم دارد و نیازی به ثبت نام در FAA ندارد. عمر باتری این پهپاد حدود 28 دقیقه می باشد. مجهز به سنسور تشخیص موانع از سه جهت می باشد. عکس های زیبا و ویدئوهای با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه به ثبت می رساند. فرمت تصویر خام آن برای ویرایش کمی مشکل است و ویدیو کمی بیش از حد پردازش شده به نظر می رسد، اما این برای مبتدیان کمتر نگران کننده است.

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان

ویژگی های مثبت

– وزن زیر 250 گرم
– ویدئو 4K30 با تثبیت کننده گیمبال
– پشتیبانی دوربین از عکس های 12 و 50 مگاپیکسل
– عکس های سریع خودکار و Hyperlapse
– تا 28 دقیقه زمان پرواز
– سنسور تشخیص موانع از سه جهت
– GPS با قابلیت بازگشت به خانه

ویژگی های منفی

– پردازش عکس های خام دشوار است
– نمای تصویر فقط 8 بیت است

– کوادکوپتر DJI Tello

پهپاد تلو از یک دوربین بسیار ضعیف از نوع 5 مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 720 پیکسل برخورداری است که برای افرادی که کیفیت فیلمبرداری و تصویر برداری دوربین برای آن اهمیت زیادی دارد انتخاب مناسبی نیست. اما یک گزینه مناسب برای نوجوانانی است که در کلاس های STEM شرکت می کنند و کدنویسی را یاد می گیرند. اگر می خواهید با استفاده از کوادکوپتر تلو پرواز در آسمان را تجربه کنید می توانید با متصل کردن گوشی هوشمند خود به DJI Tello از کنترل های روی صفحه برای پرواز آن استفاده کنید و ویدئوهای 720 پیکسل را دریافت و تماشا کنید. زمان پرواز با این هلی شات حدود 13 دقیقه می باشد. وزن کوادکوپتر حدود 86 گرم است که بسیار کوچک است و به راحتی در کف دست شما جای می گرید.

بهترین کوادکوپترهای مبتدی در سال 2023 - کوادکوپترهای ارزان

همچنین می توانید DJI Tello را به کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از زبان برنامه نویسی Scratch MIT آن را کنترل کنید. Scratch به شما امکان می دهد دستوراتی را به پهپاد ارسال کنید و از آن بخواهید اقدامات را به ترتیب انجام دهد. این یک راه خوب برای آموزش مفاهیم اولیه برنامه نویسی کامپیوتر است و عامل سرگرم کننده پهپاد به بچه ها کمک می کند تا در درس ها شرکت کنند.

نکات مثبت

– قیمت ارزان
– بسیار سبک با وزن 86 گرم
– قابل برنامه ریزی از طریق Scratch.
– امکان کنترل از طریق رادیو کنترل و گوشی هوشمند
– حالت های پرواز خودکار

نکات منفی

– ویدیوی پیکسلی و با کیفیت پایین
– برد مسافت بسیار کم حدود 100 متر
– بدون GPS یا قابلیت بازگشت به خانه

شما اگر یک تازه کار هستید می توانید یک محصول متناسب با هزینه و نیاز خود از بین محصولات معرفی شده دو برند با کیفیت Autel و DJI انتخاب نمایید و از فروشگاه اینترنتی کوادفا تهیه و خریداری نمایید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *