quad-logo

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

کوادکوپترهای حرفه ای برای سال 2023

کوادکوپترها از سری محصولات پروازی بدون سرنشین می باشند که در زمینه های مختلف همچون نظامی، تحقیقاتی، سمپاشی، تصویر برداری و سرگرمی کاربرد دارند و از پرطرفدارترین آنها کوادکوپترهای تفریحی و تصویر برداری هوایی می باشند که بخش عظیمی از بازار در جهان را به خود اختصاص دادند. در این مطلب ما قصد داریم چند نمونه از باکیفیت ترین این بخش از محصولات را به شما معرفی کنیم که برای کاربردهای تصویربرداری و سینمایی، کوچک و بزرگ، مناسب هستند.

هلی شات DJI Mini 2

مینی 2 یکی از کوادکوپترهای با کیفیت DJI می باشد که گزینه مناسبی است برای افرادی که می خواهند با هزینه کم تصویربرداری هوایی را تجربه کنند. Mini 2 به یک دوربین با کیفیت 4K به همراه گیمبال سه محوره مجهز است که قادر است تصاویر با کیفیت 12 مگاپیکسل برای شما به ثبت رساند. وزن کامل پهپاد 249 گرم است که زیر 250 گرم می باشد و می توانید بدون نیاز به ثبت نام در FAA با آن پرواز کنید. با مینی 2 می توان حدود نیم ساعت به صورت مداوم پرواز کرد.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

اگر تازه کار هستید و می‌خواهید ویدئوهای فوق‌العاده صاف 4K/30fps را از هوا ضبط کنید یا عکس‌های هوایی بگیرید DJI Mini 2 انتخاب مناسبی می باشد. تصاویر با فرمت Raw و فیلم ها با فرمت MP4 ذخیره می شوند. از طریق فناوری انتقال ویدئو OcuSync 2.0، حتی در زمانی که در ارتفاع 4000 متری از سطح زمین قرار دارید تصاویر و ویدئوها را به صورت زنده بر روی دستگاه هوشمند مشاهده کنید.

ویژگی های مثبت

– دوربین 4K تثبیت شده
– حالت های عکس خام و JPG
– تصویر برداری سریع خودکار
– پرواز طولانی تا 30 دقیقه
– GPS و سایر ویژگی های ایمنی
– بدون نیاز به ثبت نام FAA

ویژگی های منفی

– فاقد پروفایل رنگی برای JPG و ویدیو
– فاقد سنسور اجتناب از موانع و تصویر برداری HDR
– شامل ActiveTrack یا Hyperlapse نمی شود.

کوادکوپتر DJI Mini 3 Pro

مینی 3 پرو یکی از قدرتمندترین کوادکوپترهای فوق سبک در بازار می باشد که وزنی حدود 249 گرم دارد. دوربین استفاده شده بر روی این هلی شات دارای یک سنسور 1/1.3 اینچی می باشد که قادر است تصایر 48 مگاپیکسل و ویدئوهای با کیفیت 4K برای شما به ثبت رساند. یک باتری 2453 میلی آمپری بر روی Mini 3 Pro قرار دارد که حدود 34 دقیقه مداومت شارژی دارد؛ البته در صورت تمایل به پرواز طولانی تر می توانید با خرید باتری پلاس این زمان پرواز را به 45 دقیقه افزایش دهید.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

یکی دیگر از ویژگی ها خوب این پهپاد مجهز به سنسور اجتناب از موانع می باشد که با تشخیص موانع از سه جهت، یک پرواز امن و بدون خطر تصادف را برای شما فراهم می کند. برای کنترل DJI Mini 3 Pro می توانید از همان ریموت کنترل قدیمی DJI RC-N1 نیز استفاده کنید؛ اما کاربرانی که می خواهند یک پرواز حرفه ای تری را با این Drone تجربه کنند می توانند با هزینه بیشتر، ریموت کنترل DJI RC Pro مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی را به همراه محصول خریداری کنند.

ویژگی های برتر

– طراحی تاشو با حمل آسان
– سنسور 1/1.3 اینچی 48 مگاپیکسل
– ویدئوهای 4K/60fps با زوم دیجیتالی 2 برابری
– پشتیبانی از فیلم و تصاویر عمودی
– دوربین شیب دار به سمت بالا
– دو گزینه انتخاب ریموت کنترل
– مجهز به سنسور اجتناب از موانع از سه جهت

ویژگی های منفی

– باتری طولانی باید استاندارد باشد
– قفل GPS مدتی طول می کشد
– سیستم AirSense ADS-B را حذف می کند

هلی شات DJI Air 2S

مویک ایر 2 اس مجهز به یک سنسور بزرگ 1 اینچی با مجموعه پیکسل های 20 مگاپیکسل می باشد. این دوربین از ویدئوهای 5K/30fps، 4K/60fps با پروفایل های رنگی HDR پشتیبانی می کند، و می تواند عکس ها را با فرمت Raw یا JPG بگیرد. دوربین این کوادکوپتر از چند حالت تصویر برداری همچون عکس های تک شات 20 مگاپیکسلی، تصویربرداری پشت سر هم، تصاویر خودکار، تصاویر زمان بندی از 2 تا 60 ثانیه و قابلیت SmartPhoto (شامل HDR و HyperLight) برخوردار می باشد. ایر 2 اس طراحی تاشو با وزن 600 گرمی دارد که به راحتی می توان آن را در داخل یک کیف دستی یا کوله پشتی حمل کرد. در نظر داشته باشید که با این وزن قبل از پرواز باید کوادکوپتر را در FAA ثبت کنید.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

پهپاد DJI Air 2S دارای چند سیستم پیشرفته و قدرتمند نظیر سیستم تشخیص موانع، سیستم انتقال تصویر OcuSync 3.0، موقعیت یاب مکانی GPS و ADS-B برای هشدار به خلبان در صورت نزدیک شدن به هواپیماها و هلی کوپترها می باشد. با مویک ایر 2 اس می توانید حدود نیم ساعت در آسمان پرواز کنید.

نقاط قوت

– دوربین با سنسور 1 اینچی
– ویدیو با کیفیت تا 5.4K
– ویژگی های ایمنی قوی
– حدود نیم ساعت مدت زمان پرواز
– حسگرهای شناسایی و اجتناب از موانع
– نمایه‌های ویدیویی HDR، Log و استاندارد
– تصویر برداری خودکار
– سیستم DJI AirSense

نقاط ضعف

– ظاهر فیلتر شده در دوربین را ارائه نمی دهد
– حافظه داخلی 8 گیگابایتی زیاد نیست
– کنترل از راه دور شامل چرخ کنترل EV نیست
– تصاویر خام به صورت خودکار به گوشی های هوشمند و تبلت ها منتقل نمی شوند.

کوادکوپتر DJI Mavic 3

مویک 3 دارای بهترین دوربین در بین مدل های تاشو معرفی شده، می باشد. Mavic 3 مجهز به یک دوربین هاسلبلاد با سنسور بزرگ CMOS 4/3 است که قادر است ویدئوهای 5.1K Apple ProRes با کدک ویدئویی 422HQ برای شما به ثبت رساند. حسگرهای اجتناب از موانع همه جانبه به هلی شات اجازه می‌دهند تا در اطراف موانع پرواز کند، GPS یکپارچه آن را در هوا ثابت نگه می‌دارد و پروازهای ایمن‌تری را ایجاد می‌کند. با این کوادکوپتر می توان حدود 40 دقیقه پرواز مداوم داشت. مویک 3 در دو نسخه کلاسیک و Cine عرضه می شود؛ کسانی که می خواهند پرواز حرفه ای تری را تجربه کنند می توانند نسخه Cine (4999 دلار) با یک ترابایت حافظه SSD و قابلیت ثبت ویدیوهای ProRes 422 انتخاب نمایند. اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، نسخه کلاسیک گزینه مناسبی برای انتخاب می باشد که با حذف دوربین تله فوتو، هزینه را به 1599 دلار کاهش می دهد.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

مویک 3 برای سینماگران، فیلمسازان مستقل و دیگر متخصصان مناسب است. این کوادکوپتر وزنی حدود 890 گرم دارد که به اندازه‌ای سنگین است که نیاز به ثبت نام FAA داشته باشد و برای استفاده از آن برای کارهای پولی به مجوز اپراتور نیاز دارید؛ اما هنوز به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را در کیف کوله پشتی خود حمل کرد.

ویژگی های مثبت

– دوربین 4/3 با رنگ هاسلبلاد
– لنز زوم اپتیکال 7 برابر و زوم دیجیتال 28 برابر را ارائه می دهد
– امکان ثبت ویدئوهای 5.1K/50fps و 4K/120fps
– عکس‌های 20 مگاپیکسلی خام یا JPG
– امکان ثبت ویدئوهای 5.1K Apple ProRes با کدک 422 HQ
– زمان پرواز طولانی بیش از 40 دقیقه
– سنسور اجتناب از موانع همه جانبه
– ویژگی های ایمنی قوی

ویژگی های منفی

– گران قیمت
– مدل پایه تنها 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد
– دوربین تله فوتو ضعیف می شود

کوادکوپتر DJI Mini 3

مینی 3 جایگزین خوبی برای مینی 2 می باشد. این پهپاد وزنی زیر 250 گرم دارد و این ویژگی به این معنی است که می توانید بدون نیاز به ثبت نام FAA با آن پرواز کنید از ویژگی‌های برجسته دوربین این هلی شات مینی می‌توان به پشتیبانی از ویدیوی 4K30 با نمای HDR در جهت عمودی یا افقی و همچنین شیب 60 درجه به سمت بالا اشاره کرد. این دوربین از تصاویر 12 مگاپیکسلی JPG یا Raw DNG پشتیبانی می‌کند.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

باتری استفاده شده بر روی Mini 3 با ظرفیت 2453 میلی آمپر، حدود 38 دقیقه مداومت شارژی دارد. البته کاربرانی که علاقمند به پرواز طولانی تری هستند می توانند با خرید باتری پلاس این زمان پرواز را به 51 دقیقه افزایش دهند. متاسفانه DJI در این مدل از سنسور اجتناب از موانع استفاده نکرد؛ کاربرانی که به این ویژگی توجه زیادی می کنند می توانند با هزینه بیشتر مینی 3 پرو را خریداری کنند که مجهز به سنسور اجتناب ازموانع می باشد.

نقاط قوت مینی 3

– ویدئوهای زیبای 4K/30fps
– عکس‌های 12 مگاپیکسلی با DNG خام یا JPG
– پشتیبانی از ویدیوی عمودی و شیب گیمبال به سمت بالا
– ساخت شده با وزن 249 گرم برای پرواز بدون ثبت نام
– GPS داخلی و ویژگی های ایمنی FlySafe
– حدود 38 دقیقه پرواز با باتری استاندارد
– افزایش زمان پرواز تا 51 دقیقه با باتری پلاس

نقاط ضعف

– محدود به پروفایل یک رنگ
– فاقد سنسور اجتناب از موانع
– از قابلیت Hyperlapse یا ActiveTrack پشتیبانی نمی کند.

کوادکوپتر Autel Robotics Evo Lite+

+Autel Evo Lite مجهز به یک سنسور بزرگ 1 اینچی است که با DJI Air 2S قابل رقابت است و از مزایای اضافی دیافراگم متغیر برای کاهش نور ورودی بدون نیاز به فیلترهای ND استفاده می کند. این پهپاد آتل از ویدئوهای با کیفیت 6K/30 با زوم دیجیتالی و 4K/60 پشتیبانی می کند. آتل اوو لایت با یک بار شارژ کامل باتری می تواند حدود 40 دقیقه پرواز کند، و از حسگرهای تشخیص موانع از سه جهت برای جلوگیری از تصادفات هوایی پشتیبانی می کند.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

ویژگی های مثبت

– عکس‌های ۲۰ مگاپیکسلی با DNG خام یا JPG
– ویدئوهای 6K30 و 4K60 تثبیت شده
– سنسور 1 اینچی با دیافراگم متغیر
– حرکت خودکار دوربین و Hyperlapse
– 40 دقیقه زمان پرواز
– حسگرهای اجتناب از موانع سه طرفه
– GPS و بازگشت خودکار به خانه

ویژگی های منفی

– نمایه ویدیویی تخت 8 بیتی
– نمایه ویدیوی رنگی قابل تنظیم نیست
– ریموت کنترل فاقد صفحه نمایش
– از مسیر یاب دقیق در اطراف موانع پشتیبانی نمی کند.

پهپاد Autel Robotics Evo Nano+

Evo Nano+ یک کوادکوپتر با کیفیت و پیشرفته مناسب برای افراد مبتدی می باشد. وزن برخاستی آن 249 گرم است که از ثبت در آژانس فدرال ایالات متحده (FAA) معاف است. زمان پرواز با این هلی شات حدود 28 دقیقه می باشد. Evo Nano+ تصاویر 12 و 50 مگاپیکسل به ثبت می رساند و از ویدئوهای 4K/30fps پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های مهم و کاربردی این Drone به کار گیری سنسور اجتناب از موانع از سه طرف می باشد که با تشخیص موانع در اطراف، یک پرواز امن را برای شما فراهم می کند.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

نقاط مثبت

– دوربین از عکس های 12 و 50 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند
– ویدئو 4K30 با تثبیت کننده گیمبال
– عکس های سریع خودکار و Hyperlapse
– سنسورهای اجتناب از موانع سه طرفه
– 28 دقیقه پرواز مداوم
– GPS با قابلیت بازگشت به خانه

نقاط منفی

– پردازش عکس های خام دشوار است
– ویدیو بیش از حد پردازش شده است
– نمایه ویدئو فقط 8 بیتی است

کوادکوپتر DJI Avata

DJI Avata یک پهپاد FPV است که در آن نمای دوربین را از طریق  عینک گاگلز وی 2 می بینید، نه روی صفحه نمایش گوشی هوشمند. کنترل از راه دور حساس به حرکت و حالت اسپورت 30 مایل در ساعت برای جویندگان هیجان وجود دارد. دی جی آی بر خلاف دیگر محصولات پروازی خود، در کوادکوپتر آواتا از طراحی تاشو استفاده نکرد؛ اما این ملخ ها که به صورت 5 پره ساخته شده اند توسط گاردهای محافظ ملخ به صورت کامل احاطه می شوند که به خوبی از آنها در برابر ضربات محافظت می شود. Avata دارای یک سنسور 1/1.7 اینچی 48 مگاپیکسلی می باشد. دوربین دارای زاویه دید 155 درجه فوق عریض است. کیفیت فیلمبرداری آن از نوع 4K/60fps می باشد.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

هلی شات آواتا برای کسانی که می خواهند فیلم‌هایی با سرعت، نزدیک به سطح زمین و با طراحی دقیق داشته باشند، مناسب است. اگر بخواهید در ارتفاع بالا پرواز کنید ممکن است تصاویر شما، کیفیت واضح نداشته باشند.

نقات قوت

– پرواز فوق العاده آسان (و سرگرم کننده)
– عینک FPV شارپ با تنظیم دیوپتر
– کنترلر یک دست به خوبی کار می کند
– عالی برای عکس های POV
– لنز واید و ویدیوی 4K/60 حس حرکت را منتقل می کنند

نقاط ضعف

– قیمت بالا
– فاقد طراحی تاشو
– برای پرواز در فضای باز به ثبت نام FAA نیاز دارد
– برای مناطق کوچک و شلوغ مناسب نیست

کوادکوپتر Ryze Tello

Ryze Tello بیشتر یک اسباب بازی یادگیری است تا یک ابزار سینما. شما می توانید این پهپاد را با تلفن یا کنترلر خود به پرواز در آورید، اما این کوادکوپتر با پشتیبانی از پلتفرم کدنویسی Scratch MIT یک گام فراتر می رود. اگر Tello را به لپ‌تاپی که دارای Scratch است وصل کنید، می‌تواند دستورات و ماکروها را به ترتیب اجرا کند و به بچه‌ها انگیزه جالبی برای یادگیری اصول اولیه کدنویسی بدهد.

بهترین کوادکوپترهای برای سال 2023 | کوادکوپترهای حرفه ای

این هلی شات برای یادگیری و تجربه پرواز، برای نوجوانان و جوانان گزینه بسیار مناسبی می باشد. Tello قدرت زیادی ندارد و دوربین 720p آن دوربینی نیست که برای یک وبلاگ از آن استفاده کنید. اما با قیمت پایین انتخاب مناسبی است برای والدینی که می خواهند با هزینه کم یک اسباب بازی آموزشی بخرند.

ویژگی های مثبت

– قیمت ارزان
– آسان برای پرواز
– قابل برنامه ریزی از طریق Scratch
– سازگاری با کنترل از راه دور بلوتوث
– حالت های پرواز خودکار

ویژگی های منفی

– ویدیوی پیکسلی و با کیفیت پایین.
– بدون GPS یا قابلیت بازگشت به خانه
– برد مسافت 100 متر بسیار کم

کاربران و علاقمندان به خرید هلی شات می توانند از بین کوادکوپترهای معرفی شده محصول دلخواه خود را از فروشگاه اینترنتی کوادفا با قیمت مقرون به صرفه تهیه و خریداری کنند. امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید کوادکوپتر دلخواه خود را به راحتی انتخاب نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *