quad-logo

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟ | چک لیست قبل از پرواز پهپاد

چگونه با کوادکوپتر کار کرد و آن را پرواز داد؟

امروزه پهپادهای بدون سرنشین به یک از جالب ترین دستگاه های تصویر برداری هوایی تبدیل شده اند. در گذشته عکاسان برای تصویر برداری هوایی از هواپیما یا هلی کوپتر استفاده می کردند اما با ورود کوادکوپترهای دوربین دار به بازار، کاربران می توانند از راه دور به فیلم برداری و یا تصویربرداری بپردازند. پرواز پهپادهای بدون سرنشین یک کار سرگرم کننده است؛ اما آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. قبل از اولین پرواز خود، باید سطح مهارت خود را افزایش دهید تا بتوانید بهترین تصاویر و ویدیوها را بدون به خطر انداختن ایمنی خود و دیگران دریافت کنید. ما در این مقاله هر چیزی را که باید قبل از پرواز بدانید به شما خواهیم آموخت.

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟ | چک لیست قبل از پرواز پهپاد

حتی اگر برای پرواز با کوادکوپتر برای تفریح در ایالات متحده نیازی به شرکت در کلاس ندارید، همچنان باید یک آزمون دانش پایه 15 دقیقه ای شرکت کنید و اگر وزن کوادکوپتر شما بیش از 249 گرم است، برای تبدیل شدن به یک خلبان مجاز پهپاد، باید در FAA ثبت نام کنید. با هزینه 5 دلار می توانید در FAA ثبت نام کنید و مجوز پرواز با پهپاد خود را دریافت کنید. قبولی در آزمون TRUST خیلی دشوار نیست و شرکت در آن رایگان است؛ قوانین بسیار اساسی در آسمان وجود دارد که باید در هنگام پرواز در آسمان از آنها پیروی کنید. کوادکوپتر خود را حداقل 800 متر از فرودگاه دور نگه دارید از روی انبوه مردم پرواز نکنید و آن را در محدوده دید خود نگه دارید.

قبل از پرداخت هزینه برای یک کوادکوپتر، باید در مورد آن مطالعه کرد و ببینید پهپاد شما چه کاری می تواند انجام دهد و دارای چه ویژگی هایی است. جدیدترین مدل های پیشرفته کوادکوپتر، دارای ویژگی های ایمنی مفیدی هستند. اما باید بدانید که آنها چه می‌کنند و چگونه کار می‌کنند تا از مزایای آنها استفاده کنید. سیستم اجتناب از موانع یک قابلیت جالب و کاربردی می باشد که بسیاری از پهپادها آن را دارند؛ اما همیشه یکسان عمل نمی کند. سوالات زیادی در مورد این سنسور هست که کاربر قبل از خرید به آنها فکر می کند؛ آیا در این مدل همیشه روشن است؟ آیا به طور خودکار در اطراف موانع حرکت می کند یا زمانی که چیزی مسیر آن را مسدود می کند، به سادگی در جای خود ثابت می ماند؟ آیا سنسورها فقط در جلو هستند یا در چند طرف پهپاد؟ تشخیص حسگر موانع در پهپاد آسان است، آنها شبیه دوربین های کوچک هستند و برای تشخیص فاصله موانع با هم جفت می شوند.

باید بدانید که عملکرد خودکار بازگشت به خانه چگونه کار می کند. تقریباً هر کوادکوپتر دارای سیستم موقعیت یاب GPS است تا در صورت از بین رفتن سیگنال کنترل یا با اتمام شارژ باتری، به نقطه اولیه پرواز خود بازگردد. معمولاً می‌توانید ارتفاعی را برای پرواز خانگی تعیین کنید. این امر به ویژه اگر در منطقه‌ای با درختان یا سایر موانع در ارتفاع کم پرواز می‌کنید بسیار مهم است، باید مطمئن شوید که پهپاد قبل از بازگشت خودکار به ارتفاعی امن صعود می‌کند. شما باید از طریق دکمه بازگشت بر روی ریموت کنترل یا نمادی در برنامه نصب شده اقدام به بازگشت خودکار کوادکوپتر به خانه کنید. همچنین باید ببینید که آیا کنترل از راه دور شما یک دکمه مکث برای توقف دارد یا خیر، تا بتوانید با فشار دادن این دکمه در جای خود نگه دارید. اکثر کنترل های پهپاد معمولاً دکمه‌هایی برای توقف کوادکوپتر و شناور شدن در محل، فرود یا بازگشت خودکار به خانه دارند.

یکی از قوانین FAA برای پروازهای تفریحی این است که برچسبی با شماره ثبت خود را روی هلی شات خود قرار دهید، تا در صورت گم شدن کوادکوپتر خود، کسی بتواند از طریق جزئیات ثبت نام، شما را جستجو کند و پهپاد را به شما بازگرداند.

علاوه بر کنترل ها، باید از مدت زمان پرواز کوادکوپتر خود آگاه باشید. معمولاً برای محاسبه میزان شارژ باتری نشانگرهای روی باتری وجود دارد و به شما در برنامه ریزی پروازها کمک می کند. اکثر مدل‌های مصرفی با باتری کاملاً شارژ شده بین ۲۵ تا ۴۰ دقیقه پرواز می‌کنند.

برخی از هلی شات ها پیشرفته مانند DJI Mini 3 Pro دارای یک کنترل از راه دور با صفحه نمایش داخلی هستند، اما با این نوع از کنترل ها، برای دریافت نقشه‌های زنده همچنان باید Wi-Fi را به نقطه اتصال تلفن هوشمند خود متصل کنید.
همچنین باید محل نمایش داده‌های تله‌متری را در برنامه کنترل پهپادتان یادداشت کنید. معمولاً علاوه بر فید زنده از دوربین، یک فید بی‌درنگ از سرعت هوا، ارتفاع، جهت‌گیری و موقعیت مکانی روی صفحه نمایش دریافت خواهید کرد. این مهم است که بتوانید این اطلاعات را هنگام پرواز شناسایی و پردازش کنید.

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟ | چک لیست قبل از پرواز پهپاد

بنابراین، می‌دانید پهپاد شما چگونه کار می‌کند، چگونه ویژگی‌های ایمنی اضطراری آن را فعال کنید، و با یک بار شارژ کامل باتری چقدر می‌تواند پرواز کند. آیا همه چیز برای شروع پرواز مهیاست؟ نه هنوز.

چگونه پرواز با پهپاد را یاد بگیرم؟

گام بعدی یادگیری روش پرواز با پهپاد می باشد. شما می توانید از چند راه مختلف شروع به پرواز کنید. اگر محتاط هستید، می توانید برای بهبود مهارت های خود از نرم افزار شبیه سازی پرواز استفاده کنید. اگر کوادکوپتر انتخابی شما از محصولات پروازی DJI می باشد می توانید با نصب برنامه شبیه سازی Real Drone Simulator بر روی کنترل به صورت رایگان به پرواز و آزمون خطا پرداخت. اما اگر برند دیگری را انتخاب می کنید یا به نظم و ساختار بیشتری نیاز دارید، می توانید برای یک برنامه آموزشی مانند نرم‌افزار شبیه‌سازی Zephyr’s هزینه کنید.

اگر فکر می کنید که در محیط کلاس درس بهتر عمل کنید یا قصد دارید در آزمون FAA Part 107 برای پرواز با پهپاد برای اهداف تجاری شرکت کنید، یک دوره آموزشی آنلاین را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید نرم افزار شبیه‌ساز را رها کنید، توصیه می‌کنم ابتدا در مناطق خلوت و کم جمعیت پرواز کنید و هلی شات در نزدیک خود و در ارتفاع مناسب پرواز دهید. با آشنایی کامل با اهرم کنترل پرواز را شروع کنید؛ اهرم سمت چپ ارتفاع را تنظیم می‌کند و پهپاد را می‌چرخاند، در حالی که از اهرم کنترلی سمت راست برای حرکت به جلو، عقب، چپ یا راست استفاده می شود. همچنین شما می توانید بدون نیاز به چرخاندن دسته های ریموت یعنی به صورت اتوماتیک کوادکوپتر را به پرواز در بیاورید و از حالت های پروازی نظیر تصویر برداری خودکار، حرکت دایره ای به دور سوژه و دور شدن از آن سوژه استفاده کنید.

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟ | چک لیست قبل از پرواز پهپاد

 

چگونه از دوربین هلی شات خود استفاده کنم؟

از بین پهپادها، نوع دوربین دار آنها به لطف تصویربرداری هوایی مورد توجه افراد زیادی واقع شده اند. ثبت تصاویر از زاویه دید آسمان بسیار جذاب است که در صورت استفاده از یک کوادکوپتر دوربین دار با کیفیت می توان تصاویر با جزئیات کامل و واضح تهیه کرد. دوربین‌های هلی شات ها بسیار شبیه به تلفن‌های هوشمند ساخته شده‌اند. اکثر آنها لنزهای پرایم با فاصله کانونی ثابت و دیافراگم با گشودگی دهانه بالا دارند، بنابراین می‌توانند تصاویر و ویدئوهای روشن با نویز کم ثبت کنید. در هنگام فیلم برداری در زیر نور خورشید یا در یک استودیو برای کم کردن سرعت شاتر باید از یک فیلتر ND استفاده کنید تا بتوانید تصاویر با نوردهی مناسب به ثبت برسانید. به عنوان مثال اگر با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کنید باید سرعت شاتر را روی 1/48 تنظیم کنید و یا با نرخ 30 فریم سرعت شاتری باید بر روی 1/60 باشد.

چگونه کوادکوپتر را پرواز داد؟ | چک لیست قبل از پرواز پهپاد

چک لیست قبل از پرواز

بررسی چک لیست قبل از پرواز به صورت کاملا دقیق می تواند از بروز حادثه و یا سقوط پهپاد شما جلوگیری کند. چک لیست هایی مهمی که روز قبل از پرواز و روز پرواز باید به آنها توجه کامل داشت شامل موراد زیر است.

روز قبل از پرواز

1- باتری پهپاد و ریموت کنترل را به صورت کامل شارژ کرد.
2- بروز رسانی سیستم عامل پهپاد
3- کارت حافظه میکرو اس دی را در دستگاه وارد کنید و در صورت نیاز آن را فرمت کنید.
4- پیش بینی آب و هوای منطقه پرواز
5- بررسی کنید مکان پرواز هیچ گونه محدودیت پروازی ندارد.

روز پرواز

1- کالیبراسیون کردن قطب نما هلی شات
2- قبل از بلند شدن قفل GPS، وضعیت باتری و کارت حافظه را بررسی کنید.
3- ملخ ها و بدنه کوادکوپتر را به به طور کامل و با دقت بررسی کنید ترک و شکستگی نباید داشته باشد.
4- موتورهای کوادکوپتر را با دست بچرخانید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
5- ابتدا ریموت را روشن کنید و جواستیک ها و دکمه ها آن را بررسی کنید و سپس پهپاد را روشن کنید.
6- گوشی هوشمند استفاده شده بر روی ریموت را به صورت کامل شارژ کنید.
7- اگر از فیلترها استفاده می کنید، مطمئن شوید که فیلترهای مناسب را دارید.
8- اگر پهپادی با پشتیبانی از لنزهای قابل تعویض دارید، مطمئن شوید که لنزهای مناسب را همراه خود داشته باشید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *