quad-logo

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

DJI Spark VS MJX Bugs 5 W

مقایسه کوادکوپتر های دوربین دار دی‌جی‌آی اسپارک و باگز ۵ دبلیو

قبل از مقایسه این دو محصول این نکته را خدمت شما کاربران عزیز عرض کنم که ارزش هر پهپاد وابسته به قابلیت ها و خدماتی است که در خدمت کاربران خود قرار میدهد که از مهمترین این قابلیت ها می توان به سرعت پرواز، برد مسافتی، مدت زمان پرواز، ایمنی پرواز و در رابطه با کوادکوپرترهای دوربین دار یا هلیشات کیفیت تصویر برداری و فیلمبرداری دوربین اشاره کرد. اما مولتی روتورهایی که هم اکنون قصد بررسی و مقایسه آنها را دارم دو محصول ارزنده از دو کمپانی بنام MJX و DJI می باشند یعنی کوادکوپتر MJX Bugs 5W و DJI Spark …. در ادامه همین محتوا از کوادفا همراه من باشید با مقایسه این دو هلیشات پیشرفته و سرعتی.

 

 

طراحی و ظاهر Drone

در هنگام  خرید Quadcopter کیفیت طراحی و رنگبندی متنوع از ویژگی های مهم یک محصول برای جذب مشتری می باشند، و کوادکوپتر اسپارک با وجود ملخ های توشا، سایز پایین و طراحی در چند رنگ آبی، زرد، سفید و غیره نسبت به باگز 5 دبلیو از کیفیت مناسب تری برخوردار شده. ابعاد DJI Spark حدود 14.3×14.3×5.5 سانتی متر می باشند که در مقایسه با پرنده باگز بسیار کوچکتر می باشد یعنی حدود 2.5 برابر کمتر از این محصول کمپانی ام جی ایکس. برای ساخت هر دو محصول از مواد الکتریکی به همراه پلاستیک فشرده ABS به کار گرفته شده که البته تفاوت زیادی که در حجم این دو محصول وجود داشت آنطور که باید در وزن آنها مشاهده نمی شود و باگز فایو دبلیو 100 گرم بیشتر وزن دارد.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

بررسی موتور و سرعت کوادکوپترهای Bugs 5W و DJI Spark

باگز دارای یک موتور براشلس مدل MT 1806 با توان 1500 کیلو وات با ساختار بیرونی فلزی و مواد درونی الکترومغناطیسی می باشد که سرعتی برابر با 80 کیلومتر بر ساعت در حالت ماکزیمم برای این درون به ارمغان می آورد اما دی جی آی برای اسپارک از موتور براشلس DJI به کار گرفته که در حالت اسپرت به 50 کیلومتر بر ساعت می رسد. بنابراین اگر خوهان خرید یک هواپیمای سرعتی برای مسابقات می باشید باگز 5 دبلیو RC انتخاب مناسبی می باشد. برای محافظت از موتورهای هر دو محصول از اسپیدهای کنترل پیشرفته به کار گرفته شده که از معیوب شدن آنها جلوگیری می کند.

مقایسه برد رادیو کنترل

ریموت کنترل در نظر گرفته شده برای هر دو محصول دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز می باشند اما برد آنها زمین و آسمان تفاوت دارد. فرستنده رادیویی به کار گرفته شده برای اسپارک دارای طراحی توشا می باشد و در حالت باز به یک هولدر یا گیرنده دیوایس تبدیل می شود و به راحتی تلفن همراه شما در آن جای می گیرد. برد مسافتی DJI Spark حدود 2 کیلومتر به صورت دقیق می باشد در حالی که Bugs 5W را فقط تا فاصله حدود 300 متر می توان به پرواز در آورد. بنابراین تا ایجای بررسی می توان پهپاد اسپارک را برنده این رقابت دانست. اما برای کنترل پرنده می توان از گوشی خود هم استفاده کرد که در این حالت میزان برد قابل کنترل کاهش می یابد. برای کنترل پرواز Spadk برنامه DJI GO و باگز 5 از BUGS GO باید استفاده کرد.

2019 02 04 012037

مقایسه کیفیت تصویربرداری و فیلم‌برداری باگز و اسپارک

دوربین DJI Spark از نوع 12 مگاپیکسل با سنسور CMOS و دیافراگم F2.3 می باشد و از رنج ایزوی 100 تا 1600 برای تصاویر و 100 تا 3200 برای فیلم ها برخوردار است. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 1080 پیکسل با 30 فریم در ثانیه می باشد. اما دوربین باگز 5 دبلیو دارای کیفیت 8 مگاپیکسل در تصویر برداری و 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم در ثانیه می باشد که برای کیفیت بخشیدن به کار این دوربین کمپانی از یک مانت مخصوص سه محوره به کار گرفته که در مقایسه با گیمبال اسپارک یک محور بیشتر را مانور می دهد و از لرزش دوربین در هنگام حرکت کوادکوپتر به تمامی جهات جلوگیری می کند. هر دو دوربین دارای قابلیت ارسال تصاویر از طریق اتصال 5G می باشند و این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید تصاویر و ویدئوهای ثبت شده را در لحظه مشاهده کنید. خروجی تصاویر و ویدئوها در این دوربین ها به صورت JPEG و MP4 می باشد. دوربین اسپارک بسیار هوشمندانه تر از باگز عمل خواهد کرد و با اشاره دست و ژست گرفتن در جلوی دوربین می توانید سلفی های حرفه ای بگیرید و بسیاری از کارهای دیگر را به صورت حرفه ای فرا بگیرید.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

هر دو کوادکوپتر زمان پرواز یکسانی دارند

باتری به کار گرفته برای هر دو محصول از نوع لیتیومی اما برای DJI Spark دارای 11.4 ولت با ظرفیت 1480 میلی آمپر می باشد اما Bugs 5W از نوع 7.4 ولت با ظرفیت 1800 میلی آمپر می باشد و زمان بیشتری لازم است تا این باتری شارژ شود هر دو باتری حدود 16 دقیقه پرواز با این پهپادهای دوربین دار را فراهم می کنند. این زمان پرواز برای یک هلیشات حد متوسط می باشد چرا که زمان پرواز یکی از قابلیت های مهم یک هلیشات می باشد تا شما بتوانید زمان بیشتری با کوادکوپتر پرواز کنید و فیلم های طولانی ثبت کنید. باتری های دو محصول از نوع ماژولار می باشند و هوشمندانه عمل خواهند کرد که با رو به اتمام بودن شارژ آنها به شما هشدار می دهند تا پرنده را به صورت خودکار به محل پروازش باز گردانید.

سیستم کنترل پرواز به کار گرفته برای اسپارک و باگز 5 دبلیو

موقعیت یاب جهانی GPS کنترل پرواز هر دو پهپاد را بر عهده دارد اما در مدل DJI Spark به همراه این جی پی اس GLONASS فعالیت دارد که کنترل پرنده را تا حدودی هوشمندانه تر خواهد کرد و با وجود این موقعیت یاب دقیق شما می توانید کواد کوپتر را به صورت خودکار به محل تیکاف خود بازگردانید. اما کاربرد این سیستم کنترل پرواز کجا نمایان خواهد شد؟ در مواقعی که شارژ باتری رو به پایان باشد یا در ارتباط ریموت با گیرنده آن بر روی پهپاد تداخلی ایجاد شود سیستم کنترل پرنده به مود GPS رفته و پهپاد را به صورت هوشمندانه به محل پرواز باز می گرداند. اما در این زمینه اسپارک خیلی هوشمندانه تر عمل خواهد کرد.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

سنسور عدم برخورد با موانع

هلی شات اسپارک در خیلی از زمینه ها نسبت به BUGS 5W برتر می باشد و یکی از این موارد حسگر عدم برخورد با موانع از جلو می باشد و باگز از آن بی بهره می باشد. این سنسور در جلوی پهپاد تعبیه شده و از برخورد کوادکوپتر با موانع جلوگیری خواهد کرد و همین قابلیت بی نظیر ایمنی پرنده را بی عیب خواهد کرد.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

قابلیت‌های کلی باگز ۵ و اسپارک

  • پرواز و بازگشت خودکار

با استفاده از GPS مختصات مسیر پروازی پرنده فراخوانی شده و به صورت هوشمندانه به محل پرواز باز می گردد. در مواقعی که پرنده از محدوده کنترل خارج شده باشد یا در کنترل آن تداخل ایجاد شود شما شاهد این مود پروازی مورد نیاز خواهید بود.

  • دنبال کردن سوژه مورد نظر

کافیست از ویدئوهای ارسالی از دوربین سوژه مورد نظر خود را به دوربین نشان دهید تا با آن حرکت کند و از آن تصویر برداری و فیلمبرداری کند. اما در این مود پروازی پرنده اسپارک بسیار حرفه ای تر عمل خواهد کرد و قادر است تا سوژه مورد نظر را از پهلو و جلو دنبال کند.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

  • حرکت بر روی مسیر دلخواه

از روی ویدئوهای ارسالی از دوربین نقاطی که میخواهید پرنده بر روی آنها به پرواز در آید را مشخص کنید و پرنده را در مسیر دلخواه به پرواز در بیاورید و با خیال راحت به تصویر برداری و فیلم برداری بپردازید.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

  • سیستم حفظ ارتفاع از سطح پرواز

پهپاد DJi Spark و Bugs 5W با استفاده از GPS و سنسور vision در ارتفاع دلخواه شناور می ماند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید تصاویر و ویدئوهای با کیفیت از مراسمات و جش ها خود ثبت کنید.

  • پرواز دایره‌ای به دور سوژه

با نشان دادن سوژه مورد نظر به دوربین و انتخاب شعاع دایره پرنده به صورت دایره مانند به دور سوژه حرکت 360 درجه انجام خواهد داد و ویدئوهای حرفه ای ثبت و ضبط خواهد کرد.

مقایسه کوادکوپتر DJI Spark با Bugs 5W

  • چرخش‌های 360 درجه

این مود پروازی یکی دیگر از حرفه های مشترک این دو محصول می باشد که باعث می شود از پرواز با این پهپادها لذت ببرید. شما می توانید در هنگام فیلم برداری این حرکت را فرا بگیرید و هیچ گونه لرزش در ویدئوی ثبت شده نخواهید دید.

خرید کوادکوپتر باگز و اسپارک

اما در جمع بندی کلی مقایسه DJI Spark با MJX Bugs 5W باید این نکته را خدمت شما عرض کنم که هر دو کوادکوپتر دوربین دار و از سرعت بالایی برخوردار بوده که با قابلیت های پروازی بی نظیر یک گزینه مناسب برای ثبت تصاویر و فیلم برداری حرفه ای می باشند. ولی محصول دی جی آی یعنی اسپارک در مقایسه با باگز 5 از برتری نسبی برخوردار می باشد و با این حال این یک مسئله طبیعی است که اسپارک از قیمت بالاتری نسبت به باگز برخوردار باشد و مطمئنا شما هم با مطالعه بررسی و مقایسه این دو محصول تفاوت قیمت را درک کرده اید. اما شما کاربران عزیز می توانید این دو محصول ارزنده را از کوادفا با قیمت مناسب خریداری کنید. برای درک بهتری از مقایسه این دو پهپاد بخش جدول مشخصات فنی آنها را در پایین مشاهده کنید.

مقایسه مشخصات فنی DJI Spark و MJX Bugs 5W

نام
Spark
Bugs 5W
ابعاد 14.3×14.3×5.5 سانتی متر 35x35x9.5 سانتی متر
کمپانی سازنده DJI Innovations  MJX RC
رنگ نوک مدادی (با کاورهای رنگی) نوک مدادی
وزن 300 گرم 400 گرم
مواد سازنده قطعات الکتریکی و مواد ABS قطعات الکتریکی و مواد ABS و PS
موتور براشلس براشلس
سرعت
50 کیلومتر در ساعت 60 کیلومتر در ساعت
کنترل
کنترل رادیویی 2.4 گیگاهرتز کنترل رادیویی 2.4 گیگاهرتز
زمان پرواز 16 دقیقه 16 دقیقه
باتری باتری لیپو سه سل 16.7 ولت با 1480 میلی آمپر باتری لیپو دو سل 7.4 ولت با 1800 میلی آمپر
مدت زمان شارژ باطری 35 دقیقه 90 دقیقه
نحوه کنترل گوشی همراه یا ریموت کنترل گوشی همراه یا ریموت کنترل
رادیوی کنترل 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز با چهار کانال 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز با چهار کانال
برد رادیوی کنترل 2 کیلومتر 200 تا 300
دوربین 12 مگاپیکسل دیافرگام f/2.6 سنسور CMOS با 8 مگاپیکسل کیفیت تصویر برداری
رزولوشن ویدئو
1080p با 30 فریم در ثانیه 1080p با 30 فریم در ثانیه
تغییر زاویه دو محوره تک محوره
ارسال تصویر دارد دارد
محدوده ارسال تصویر 1500 متر 800 متر
سنسور عدم برخورد با موانع دارد (فقط جلو) ندارد
مانیتور ندارد ندارد
نحوه ذخیره سازی SD Ram و ارسال تصویر همزمان SD Ram و ارسال تصویر همزمان
قابلیت پرواز سه بعدی ندارد دارد
سیستم پرواز خودکار دارد دارد
قابلیت بازگشت به محل شروع پرواز دارد دارد
ابزار درون پکیج محصول کوادکوپتر DJI Spark، رادیوی کنترل، دو عدد باتری، هاب شارژ، دو جفت ملخ یکی، کیف، دفترچه راهنما کوادکوپتر Bugs 5W، رادیو کنترل، باتری لیتیومی خشابی، شارژر، دو جفت ملخ یدکی، دفترچه راهنما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *