quad-logo

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

مقایسه و بررسی کوادکوپترهای ام جی ایکس Bugs 3 با Bugs 3 Pro

در این محتوا قصد مقایسه و بیان تفاوتهای میان دو محصول از کمپانی MJX خانواده باگز را خدمت شما کاربران عزیز دارم. باگز 3 و باگز 3 پرو دو محصول پر طرفدار کمپانی ام جی ایکس می باشند که با قابلیت حمل دوربین این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید از این پرنده برای ثبت تصاویر و ویدئوهای هوایی به کار بگیرید. کوادهای ام جی ایکس با توجه به تنوع قیمت و امکانات پروازی مناسب نسبت به پهباد DJI از رقم فروش بالاتری برخوردار  می باشد. این هواپیماهای بدون سرنشین در ابتدای ورودشان به بازار جنبه تفریحی و نظامی داشته اند اما بعدا با قابلیت حمل دوربین و پرواز ایده آل یک وسیله مناسب برای برای ثبت تصاویر هوایی شناخته شده اند. در ادامه از کوادفا همره من باشید با مقایسه این دو پهپاد ساخت کمپانی ام جی ایکس. یادآور می‌شویم که پهپادهای Bugs 3 و Bugs 3 PRO در این فروشگاه به همراه تضمین موجودی قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند.

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

تفاوتهای ظاهری: Bugs 3 Pro از چشمان حشره ای بهره نمی برد

یکی از  مشخصه های اصلی کوادروتورهای باگز چشم های حشره ای می باشد که امضای خانواده باگز بر روی محصولات خود بوده اما هلیشات باگز سه پرو از این چشمان حشره ای بی بهره می باشد. اما برای ساخت باگز پرو از پلاستیک فشرده ABS به کار گرفته شده که به خوبی از قطعات الکتریکی به کار گرفته محافظت خواهد کرد. اما بدنه Bugs 3 از فیبر نایلون ساخته شده که بسیار سبک و مقاومتر می باشد. این کمپانی باگز سه پرو را با اندکی تفاوت در ابعاد طراحی کرد به نحوه ای که مدل پرو حدود 4 سانتی متر در طول و عرض کوچکتر ساخته شده.

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

قابلیت حمل دوربین‌های شیائومی و گوپرو برای هر دو پهپاد

هر دو کوادکوپتر باگز با توجه به مانت مخصوصی که برای آنها در نظر گرفته شده با دوربین های شیائومی و گوپرو سازگار می باشند اما دوربین های مورد تائید کمپانی ام جی ایکس همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید مدل های C4000 ، C5000 ، C6000 برای پرنده bugs 3 Pro و C5020 برای باگز 3 می باشد. اما مناسب ترین مدل برای 3 پرو C6000 می باشد و این امکان را برای شما فراهم میکند که تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با دوربین را در لحظه مشاهده کنید. مانت نگهدارنده دوربین از نوع دو محوره می باشد و لرزش های دوربین را در دو محور خنثی خواهد کرد.

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

مقایسه برد قابل کنترل باگز سه پرو با Bugs 3

یکی از قابلیت های مهم این کوادکوپترها برد آنها می باشد، شما می توانید با استفاده از ریموت کنترل 2.4 گیگاهرتز پرنده باگز سه را تا فاصله 500 متر به پرواز در بیاورید. اما این مسافت پروازی برای باگز پرو ارتقاع یافته و این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید پرنده را تا فاصله 800 متر به پرواز در بیاورید. این ریموت کنترل همچنین با استفاده از فرکانس 5.8G و شبکه Wifi دوربین این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند تا تصاویر و ویدئوهای ثبت شده را در لحظه مشاهده کنند.

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

باگز 3 پرو با مداومت پروازی بیشتر

برای MJX Bugs 3 از باتری لیتیومی 7.4 ولت با ظرفیت 1800 میلی آمپر به کار گرفته شده که با یک بار شارژ کامل حدود 19 دقیقه پرواز با این هواپیمای بدون سرنشین مهیا می شود. اما باتری Bugs 3 Pro دارای ظرفیت 2800 میلی آمپر بوده که طبیعتأ از مداومت پروازی بالاتری برخوردار می باشد، کاربر می تواند با یک بار شارژ کامل این  باتری حدود حدود 22 دقیقه این هلیشات را در آسمان به پرواز در بیاورد و ویدئوهای طولانی تری ثبت تهیه کند. هر دو باتری از طراحی ماژولار بهره می برند و به صورت خشابی در کوادکوپترها جای می گیرند.

سایر قابلیت های باگز سه و باگز سه پرو

  • این دو کواد کوپتر دوربین دار دارای قابلیت های حرفه ای می باشند و باعث می شود از پرواز لذت ببرید، اما باگز سه پرو از قابلیت های بیشتری برخوردار می باشد، این پرنده از موقعیت یاب جهانی GPS به کار گرفته تا در مواقع ضروری پرنده را به صورت هشمندانه به محل پرواز باز گرداند، شما همچنین می توانید با استفاده از برنامه BUGS Go نقاط دلخواه خود را لمس کنید تا Bugs 3 Pro به صورت هوشمندانه بر روی مسیر دلخواه پرواز کند.

تفاوت کوادکوپتر MJX Bugs 3 با Bugs 3 Pro

باگز سه پرو از قابلیت های مخصوصی برخوردار می باشد که نظیر آنها می توان به پرواز خودکار، سیستم تثبیت ارتفاع، جایرو 6 محوره اشاره کرد که یک پرواز ایده آل را برای شما فراهم می کند.

قلب تپنده هر دو پهپاد با موتورهای براشلس

ام جی ایکس برای این دو مولتی روتور حرفه ای خود از موتور براشلس 1800KV به کار گرفته که با راندمان بالا و توان بی‌نظیر در پرواز علاوه بر حمل دوربین می تواند حدود 100 گرم بار را جابجا کند.

Bugs 3 pro با پرواز بدون سر

این کواد باگز از قابلیت هدلس مود برای پرواز آسان بهره می برد قابلیتی که باگز سه از آن بی نصیب می باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید این کوادکوپتر را در حالت بدون سر به پرواز در بیاورید و در مواقعی که تشخیص سر و دم پرنده برای شما ممکن نمی باشد با فعال کردن این مود پروازی سر پرنده قفل می شود و در این حالت تشخیص جلو و عقب پهپاد برای شما آسان خواهد بود.

  • تا اینجا که تفاوت های بین دو محصول را بررسی کرده ایم پهپاد باگز پرو برنده این مقایسه می باشد، و یکی دیگر از امکاناتی که برای این کوادروتور به کار گرفته شده و Bugs 3 از آن محروم می باشد، تعقیب سوژه به صورت هوشمندانه می باشد، کافیست از روی ویدئوهای ارسالی از دوربین سوژه مورد نظر را به دوربین نشان دهید تا به صورت اتوماتیک آن را زیر نظر بگیرد و از آن فیلمبرداری کند.

اما در جمع بندی این مقایسه و بیان تفاوت های میان دو محصول می توان به این نتیجه دست یافت که هر دو مولتی روتور با قابلیت حمل دوربین ، برد بالا، زمان پرواز مناسب و سرعت خیره کننده مناسب برای ثبت تصاویر و ویدئوهای بی نظیر از طبیعت، مناطق گردشگری و مراسمات شما می باشند، اما حتما به این نکته هم توجه کرده اید که در مقایسه این دو هواپیمای بدون سرنشین ساخت کمپانی ام جی ایکس MJX Bugs 3 Pro تا حدود پیشرفته تر می باشد و از قابلیت های پروازی حرفه ای تر بهره می برد و همین امر باعث شده تا قیمتی که برای باگز سه پرو در نظر گرفته شده تقریبا حدود دو برابر ارزش Bugs 3 باشد. اما شما کاربران عزیز می توانید این دو پهپاد حرفه ای را از کوادفا نمایندگی فروش انواع کوادکوپتر حرفه ای و دوربین دار با قیمت مناسب خریداری کنید. برای درک بهتری از تفاوت میان دو محصول جدول مشخصات فنی آنها را در پایین ببینید.

مقایسه کوادکوپتر Bugs 3 با Bugs 3 Pro

مدل
Bugs 3 Pro
Bugs 3
ابعاد 41x41x15 سانتی متر 44x44x15 سانتی متر
کمپانی سازنده MJX  MJX
قابلیت بازگشت خودکار دقیق از طریق GPS ندارد
جنس بدنه قطعات الکترونیکی ، فلز ، پلاستیک ABS قطعات الکتریکی و فیبر نایلون
وزن پرنده (همراه باتری) 525 گرم 460 گرم
رنگ بندی سفید و نقره‌ای مشکی
موتور براشلس MT 2204 براشلس 1806
کنترل
کنترل رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز کنترل رادیویی 2.4 گیگاهرتز
مدت زمان پرواز  22 دقیقه حدود 17 دقیقه
سرعت
60 کیلومتر در ساعت حالت ماکزیمم ——
باتری باتری 2 سل 7.4 با ظرفیت 2800 میلی آمپر باتری لیپو دو سل 7.4 ولت با 1800 میلی آمپر
مدت زمان شارژ باطری 120 دقیقه 240 دقیقه
برد افقی 800 متر 500 متر
نوع دوربین سازگاری با دوربین‌های C5000 و C6000 از MJX سازگار با دوربین C5020 و C4020 و C4000
ژیروسکوپ 6 محوره 6 محوره
ارسال تصویر با استفاده از فرکانس رادیویی 5.8 گیگاهرتز ندارد
قابلیت نصب گیمبال دارد دارد
تعقیب سوژه هوشمند و حرکت دور سوژه دارد ندارد
قابلیت قفل ارتفاع دارد ندارد
سیستم پرواز خودکار دارد دارد
قابلیت بازگشت به محل شروع پرواز دارد دارد
هدلس مود دارد ندارد
پرواز در شب دارد دارد
ابزار درون پکیج محصول کوادکوپتر ، رادیوی کنترل ، باتری ، شارژر ، 4 عدد ملخ یدک ، مانت نصب دوربین گوپرو ، دفترچه راهنما ، دوربین C6000 کوادکوپتر ، رادیوی کنترل ، باتری ، شارژر ، 4 عدد ملخ یدک ، مانت نصب دوربین گوپرو ، دفترچه راهنما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *